fbpx
HOUT100%

Over de klant

HOUT100% is al meer dan veertig jaar actief in de houtindustrie en streeft ernaar om de industrie transparanter en verantwoordelijker te maken. Met een tweeledige missie probeert HOUT100% zowel consumenten en professionele kopers als bedrijven in de bouwsector bewust te maken van de voordelen van duurzaam geproduceerd hout. Ondanks de duurzaamheid en hoge kwaliteit van houtproducten, werd kunststof vaak als het duurzamere alternatief gezien. Dit, samen met het feit dat timmerfabrieken traditioneel niet samenwerkten, vergrootte de concurrentie met kunststof en aluminium kozijnen.

Van doel tot resultaat

Het project omvatte het implementeren van een nieuwe website en huisstijl, het ontwikkelen van advertentiemiddelen, en het bepalen van de online marketingstrategie.

Om deze uitdaging aan te gaan, heeft HOUT100% de hulp van Aandagt Reclame en Marketing ingeschakeld om hun positionering te verbeteren. Samen ontwikkelden ze een strategie om de voordelen van houtproducten beter naar voren te brengen en de timmerfabrieken te verenigen onder het HOUT100%-label.

De campagne benadrukte de duurzaamheid, kwaliteit en esthetische waarde van hout in vergelijking met kunststof en aluminium. Deze samenwerking tussen HOUT100% en Aandagt hielp de timmerfabrieken om gezamenlijk naar buiten te treden en een sterkere marktpositie te bereiken.

Een vernieuwde visuele identiteit voor HOUT100% en de website, vakkundig en modern uitgevoerd, in nauwe samenwerking met het team HOUT100%. Belangrijk om op te merken is dat HOUT100% werkt met kwaliteitscontroles in de fabriek, op de bouwplaats, bij oplevering en zelfs tijdens de gebruiksfase. Hierdoor is het merk ook WKB-proof (Wet Kwaliteitsborging die ingaat per 1 januari 2024). Dit verhoogt het belang van de vernieuwde website, die nu dienst doet als een krachtig platform voor toekomstige groei en succes.

Webdevelopment

Aandagt ontwikkelde een nieuwe website om de versterkte marktpositie van HOUT100% te ondersteunen. Dit platform was bedoeld om bezoekers te informeren, te betrekken en aan te zetten tot actie. Met de overstap naar Google Analytics 4, was er een grondige evaluatie en strategische planning nodig om de prestaties van hun online platformen te optimaliseren.

Content creatie

Het team van Aandagt heeft relevante en boeiende content voor HOUT100% gecreëerd, inclusief video-interviews voor campagnes en de site, fotografie en videoproducties, en content voor social media.

Online campagne

Voor HOUT100% heeft Aandagt een geïntegreerde multi-channel marketingstrategie ontwikkeld. Door het creëren van content, inzetten van sociale media en Google Ads, en het monitoren van campagneprestaties, was Aandagt in staat om de online aanwezigheid van HOUT100% aanzienlijk te versterken.